dag 04- vad är kärlek för mig

Kärlek för mig är nog det allra dyrbaraste och finaste som vi har och som finns. För mig är nog kärlek det är nog det att när jag hör ordet kärlek så tänker jag på en kille och tjej som är tillsammans som gör allting tillsammans som får varandra att må bra, som är så himlans kära i varandra och som vill leva livet tillsammans förevigt. Men annars så ger man ju kärlek till ens familj, vänner osv. Men för det mesta så tänker jag så när jag ser och hör ordet kärlek. Man kan aldrig leva utan kärlek, eftersom man ger och får det varje dag. Visst folk säger och klagar att man inte får kärlek osv.. Men sluta klaga för det är inte sanningen i det hela. Du är älskad av din familj och dina vänner, det är en slags kärlek som dom ger dig. Iallafall kärlek för mig är något jag seriöst inte kan leva utan men jag lever livet men jag känner att någonting fattas och det är faktiskt bara någon som jag kan delamitt liv med. Men som sagt jag lever livet och den rätta står bakom hörnet och väntar på att kliva fram, man vet aldrig när den rätte klivet fram. Iallafall jag älskar kärleken den är så underbar på något vis. Älskar att lyssna på kärleksmusik som får mig att tänka på någon speciell, eller skriva massa kärleksdikter, göra kärlekskort och längta tills man får lämna det till ens alldeles egna kärlek. Jag har upplevt kärlek på fel sätt och är faktiskt rädd för att hamna i samma sits som alla dom andra gångerna. Har träffat någon gullig kille som har varit så grymt underbar, sen blir jag tillsammans med denna underbara kille och sen så går det kanske några dar eller så innan han skickar på SMS eller via msn att det faktiskt är slut. Åh, jag blir faktiskt så arg! Jag menar har man inge sinne för något vettigt eller?! Det fegaste sättet att göra slut är att skicka en vän till den personen som berättat att det är slut, eller att man skriver det på SMS eller på msn, eller fb osv. Det är så riktigt fegt gjort, och sen att man inte orkar berätta varför man gör slut. Det är så otroligt fegt faktiskt! Liksom man ska ju göra det öga mot öga, man kan ju också ringa och säga men tycker ändå att man ska göra det ansikte mot ansikte för då tar man inte lika illa upp. Har faktiskt bara gråtit för en enda kille när han gjorde slut. Visserligen bodde han inte i Örebro men jag var så inihelvete kär i honom. Han skulle komma och jag var såååå glad, och så när jag var klar osv så fick jag ett SMS av honom jag trodde jag skulle dö, men när jag öppnade smset för att läsa det förvandlades det som var kärlek i luften till tårar och smärta. Mina tårar fylldes med ögon och jag bröt ut av tårar. Mamma kom in och tröstade mig. Gick senare över till min bästavän där jag fick ta emot massa kramar och fick en massa tröstande. Jag grät så otroligt mycket, var helt förstörd. Tre dagar efter tog min pappa med mig till en bilutställning eller vad man ska kalla allt det där jag var men en som heter Sofia och vi hade grymt roligt (: Var så grymt tacksam att mina föräldrar och vänner brydde sig om mig då. Och nu så har jag bara haft skitkillar, alla killar jag har haft har varit rent ut sagt skitkillar.. Jag liksom har as svårt att lita på en endaste kille, vågar inte ens lita på någon kille längre för vem vet fall han ljuger eller ej? Dels har alla exakt ALLA killar varit otrogna mot mig eller gillat någon annan.. Ja, man känner ju sig inte ett dugg älskad om man ska vara ärlig för ja, har blivit sårad så otroligt många gånger att jag seriöst inte vill hamna i den sitsen nu. Så nu lever jag mitt liv och lever för varje dag exakt varje dag och tar dagen som den kommer. Kärlek är ju inte bara att man måste vara tillsammans med någon. Man får ju kärlek av sina vänner, familj och sin släkt så det räcker ju? Kärleken kan ju komma senare (: Aja, detta är kärlek för mig! (:

Var ute och fotigrafera idag, var ute ca 2 timmar,det behövdes! Vädret var kanon förutom att det blåste som in i helvete! Men jag tänkte lägga upp lite bilder som jag redigerat och fixat och tagit (: Bilderna blev lite sisådär bra men dom duger iallafall! Ta hand om er! Kyssar!




















en ofixad bild på mig (:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0